torstai 4. kesäkuuta 2009

kesän lämpöä kaivaten; issikkavaelluspostaus!

Jeeaa, eli vihdoin se tapahtuu, issikkavaelluspostaus! ^^ Laittelen nyt kuvia ja selittelen tapahtumia niiden avulla. :) Oltiin siis Kuivalan tilalla Kolin kieppeillä 4 tunnin vaelluksella, ensin noin 1,5h ratsastusta, tunnin tauko eväillä ja taas samanlainen ratsastuspätkä. En julkaise naamakuvia, tai ainakin pyrin niitä välttämään. Tiedoksenne. :) Aamulla kasin paikkeilla lähdimme siis hurruuttelemaan neljän porukalla kohti Kuivalan tilaa, jonne vaellus oli varattu kymmeksi. Puoli kymmenen paikkeilla hurautettiin ihanan maalaistalon pihaan jossa kolme suloista lapin koiraa tervehti meitä! Ja totta kai issikat! Hepot siis odotteli meitä valmiina tallissa. :) Miun polle oli tuo tuossa vasemman kuvan etualalla oleva, sekä siitä seuraava kaveri josta näkyy vaan korvat. :D Eli vaihoin tauon jälkeen pollea vetäjän kanssa kokeilun vuoksi. :) Keli on aivan mahtava! Aurinkoa pilvettömältä taivaalta! Ei olis paremmin voitu tilata. ;) Tälläiseltä näytti matka kohti taukopaikkaa, eli siis ensimmäinen puolisko. :) Ihania metsävaaramaisemia ja luonnon rauhaa höpistessä lähinnä siitä, miten meidän ensikertalaismiehen selviää. :D Pointsin pojille, kaikki askellajit käytin läpi! :) Oon ylpee omasta miehestäni <3 Ja molemmista miehistä! Hyvin ne pärjäs, asenteella mentiin koko reissu, hauskaa haettiin ja sitä saatiin! Eli ei todellakaan haittaa vaikkei osaa ratsastaa, kunhan on valmis oppimaan ja asenne on kohallaan! :) taukopaikan ympäristö näytti tältä. Ihana keli jatkui ja maisemat taas huiput! POjilla alkoi peput puutua kun istahdettiin makkaralle, pannukahville je leiville. :) eväät kuului hintaan ja oli erittäin hyvät! Myös pollet sai heinää ja pääsi tunniksi eroon suitsista. :) Miulle on älyttömän tärkeää että hevosen parasta ajatellaan ja oli ihana huomata että niin täällä tehtiin! Takaisin meno matkalla päästiin jo menemään reippaammin kun pojat oli saanut hommasta kiinni ja pysy selässä. :D ihanan vaihteleva reitti oli kyllä, vuoroin mentiin metsäteitä, pellonreunaa ja vuoroin aivan ihania polkuja! Noustiin jyrkkiä mäkiä ja välillä mentiin vaan rentoa löntystelyä sammaleen keskellä. :) Ja issikat oli aivan ihania, pienillä avuilla askel piteni ja vauhti koveni, muttei tarvinnu kun hipaisun hiljentymiseen ja laukankin jälkeen malttoivat heti rauhoittua, ei tarvinnut rauhoitella yhtään. :) Ja ihanasti ymmärsivät hepot käyttää hyväkseen miesten kokemattomuutta! Nimittäin jokainen herkullisen näköinen oksa sujahti nopeasti suuhun vauhdin hidastumatta! :D naurettiin niin paljon kun pollet napsii korsia matkaevääksi. :P Pojat lopulta oppi miten mussuttaminen estetään ja hyvin hepat tottelivatkin, mutta miusta ihan oikein hevosilta, kyllä mieki söisin hevosena herkullisia lehtiä jos luvan saisin! :D Takaisin menomatka ja hepon vaihto. Oikealla menomatkan hepo, vasemmalla tulomatkan. MOlemmat mahtavia persoonia ja ihania menijöitä! Kiitos kantajilleni, olitte ihania kauraturpia <3 ^^ Perilla riisuttiin hepot, maksettiin reissu ja vietiin hepat nauttimaan piehtaroinnista hietikossa. :) Miusta Kuivalan tila on ehdottomasti suosittelemisen arvoinen, vetäjät osaa hommansa, eväät on hyvät, hevoset luotettavia ja matkat mennään asiakkaiden ehsoilla. Lähtiessä tallusteltiin hetki kentällä ja katsottiin aloittelijoille pysäytykset ja liikkeellelähdöt sekä ehottoman tärkeä, tien ylitys. hienoa että se käytiin läpi, vaikka se on periaatteessa helppo nakki niin tuli ainakin koko porukalle selväksi että ylitys tehdään samalla tavalla! maastot oli mahtavat eikä autoteitä pitkin tarttennu kävellä vaan oikeasti vaellettiin metsissä. Kaiken kaikkia ihana reissu, suosittelen jokaiselle! Näihin tunnelmiin!